
Verdensbygging
Publikasjonen "Verdensbygging" tek for seg verdensbilder og kunnskapsmodeller i offentlig kunst. Den har et kunstprosjekt på Ytterøy skule i Trøndelag, som bakteppe, der billedkunstner Randi Nygård, gjennom undervisning og i collager, har satt lokale bilder og konkret kunnskap inni abstrakte kunnskapssystem og verdensmodeller, på poetiske måter.
Redaktør for boka er Marianne Zamecznik. Den inneholder et essay av Maaretta Jaukkuri om taus kunnskap, en tekst om offentlig kunst som kunnskapsprodusent av Anne-Gro Erikstad og et essay om hva som skjer når store verdensbilder og abstrakte kunnskapssystem møter et konkret sted av Randi Nygård. Den inneholder også bilder av verdensbilder og kunnskapsmodeller fra ulike tider og av collagene til Nygård.
"Kunnskap om konkrete, individuelle vesen og ting, kan synast å ha mindre verdi enn abstrakte tankar og system, sjølv om dei vanskeleg kan skiljast heilt frå kvarandre. Eit eksempel kan vera at om vi ser ein måke så ser vi ofte måken som ein av mange, som det vi kjenner igjen som arten måkar. Men plutseleg kan vi få kjensla av at måken er eit individ og med sine særtrekk er annleis enn ein annan måke og har eigenverdi. Det kan skje ved at vi får blikkontakt, eller at måken gjer noko uventa som gjer oss ekstra merksame på den. Vi overser ellers gjerne fuglane, mens dei kan vera veldig merksame på oss. På same måte kan vi tenka på Ytterøy som ei av mange øyer, men for dei som kjenner øya er den heilt spesiell."
Publikasjonen "Verdensbygging" tek for seg verdensbilder og kunnskapsmodeller i offentlig kunst. Den har et kunstprosjekt på Ytterøy skule i Trøndelag, som bakteppe, der billedkunstner Randi Nygård, gjennom undervisning og i collager, har satt lokale bilder og konkret kunnskap inni abstrakte kunnskapssystem og verdensmodeller, på poetiske måter.
Redaktør for boka er Marianne Zamecznik. Den inneholder et essay av Maaretta Jaukkuri om taus kunnskap, en tekst om offentlig kunst som kunnskapsprodusent av Anne-Gro Erikstad og et essay om hva som skjer når store verdensbilder og abstrakte kunnskapssystem møter et konkret sted av Randi Nygård. Den inneholder også bilder av verdensbilder og kunnskapsmodeller fra ulike tider og av collagene til Nygård.
"Kunnskap om konkrete, individuelle vesen og ting, kan synast å ha mindre verdi enn abstrakte tankar og system, sjølv om dei vanskeleg kan skiljast heilt frå kvarandre. Eit eksempel kan vera at om vi ser ein måke så ser vi ofte måken som ein av mange, som det vi kjenner igjen som arten måkar. Men plutseleg kan vi få kjensla av at måken er eit individ og med sine særtrekk er annleis enn ein annan måke og har eigenverdi. Det kan skje ved at vi får blikkontakt, eller at måken gjer noko uventa som gjer oss ekstra merksame på den. Vi overser ellers gjerne fuglane, mens dei kan vera veldig merksame på oss. På same måte kan vi tenka på Ytterøy som ei av mange øyer, men for dei som kjenner øya er den heilt spesiell."